Re: [ITPOLITIK] Netbank

"Esben Jensen" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug

> Det er et samfundsproblem at det forventes at alle mennesker er i
> besiddelse af software for mange tusinde kroner. Ofte kan man ikke tage
> en uddannelse uden at være den lykkelige ejer af Windows+Office, en
> anskaffelsespris på en 6-7000 kroner. Prøv lige at forlange af folk at
> de skal investere i bøger til den pris.

når det gælder uddannelsesinstitutioner og andre offentlige foretagender,
har du helt ret, men bankvæsenet her til lands er på private hænder, for så
vidt man kan kalde et a/s privat.hypotekbanken eges vist af staten, men der
er
vist ikke offentlig adgang.jeg mener iøvrigt at et studiekort giver en vis
rabat.
det står enhver frit for at starte en bank efter eget hoved, så Tux-Bank-Dk.

> Når man så samtidigt fra officiel side går ud og slår folk oven i
> hovedet med at piratkopiering er en af vor tids værste forbrydelser, så
> mener jeg vi har et problem med vores dobbelmoral.

visse former for 'pirat-kopiering' kaldes falskmønteri og straffes på linie
med mord og voldtægt.nu er det jo ikke nyt i dk at materielle værdi er
bedre beskyttet en mennesker.

> På utroligt mange nivauer i samfundet forventes det at alle og enhver
> kan anskaffe sig Office og Windows gratis, det er jo 'bare noget man
> har'.
 jeg har nu betalt det jeg har.

mvh
stig