Re: [ITPOLITIK] Tekniske foranstaltninger og ophavsret (Was: Re: [FORENING] Re: Re: [FORENING] [OT] DVD'er =?iso-8859-1?Q?relevant=3F_St_=3Fiso-8859-1=3FQ=3Frøm=3F=3D________?= relevant?)

Erik> Altså - før den tid var digital kopiering et ureguleret område, rent juridisk,
Erik> og blev derfor sidestillet med analog kopiering, right ?

Det var ikke ureguleret. Jeg havde ret til at kopiere digitalt til privat brug.

Erik> Mener du så heller ikke, at der er væsentlig forskel på analog og digital
Erik> kopiering,

Jo, teknisk set.

Erik> og mener du så derfor ikke, at ophavsretsloven skal ta' særlige
Erik> hensyn til digital kopiering ?

Nej. At kopiere digitalt er nemmere og bedre.
Men jeg ser det som analogt til indførelsen af kasettebåndoptagere,
kopimaskiner og VHS-systemer.
Hver gang er kopiering blevet nemmere og hver gang har udbyderne brokket sig
og hver gang har de overlevet alligevel.

--
   Niels Elgaard Larsen
   email: sslug@sslug   <URL:http://www.agol.dk/elgaard>