Re: [ITPOLITIK] gammal maskin - ny patentkränkelse?

On Tue, 28 Jan 2003 23:42:09 +0100 (CET)
Hans Schou <sslug@sslug> wrote:

> På de bemærkninger EPO kom med i forbindelse med vedtagelsen af loven.
>
> Til de bemærkninger/kommentarer skrev jeg tidligere at jeg glædede[1]
> mig til at gennemlæse den rigtige lovtekst, når den nu snart kommer.

du kan laese hvad Rochard önsker ändre i direktivet her:
http://www.europarl.eu.int/meetdocs/committees/cult/20030120/483467da.pdf

> Erhversminister Bendt Betjentsen udtalte også noget lignende, sikker
> formuleret af EPO.

Ja, de har en större bandbredd :-(

> 1] Det er en stor løgn. Jeg er dødtræt af softwarepatenter og ønsker
> dem bare afskaffet. Nærmere betegnet, jeg ønsker ordet "alene" slettet
> fra §1 i Patentloven.
> http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2001/0078129.htm

Det er imho ikke lösningen på problemet. Hvad som måske skulle
slettes er EPC 52.3 som ikke er tillstaede i svensk eller dansk lov.
Ihvert fald er det umulig at fortolke den svenske/danske lov som EPO/TBA
i domen T1173/97:

"that patentability may be allowed for patent applications relating to
programs for computers where the latter are not considered to be
programs for computers as such."
http://swpat.ffii.org/analysis/epc52/udgor/index.en.html
(jag har postet den förud, unskuld för genpostning)

//Erik Josefsson