Re: [ITPOLITIK] kombination (was: gammal maskin - nypatentkränkelse?

On Wed, 29 Jan 2003 00:10:37 +0100 (CET)
Hans Schou <sslug@sslug> wrote:

> Det er vigtigt hvornår kombinationen sker. I dette tilfælde er det
> slut-brugeren der gør det.

Min hjärna (my brain) starter snart at vulkanisere.

> Man kan patentere en kombination af kunst og matematik, eller kunst og
> information. For så er det ikke alene længere.

Igen - "alene" syfter på opfindelser. Opfindelser er tekniske
problemlösninger. Hvilket teknisk problem vil dit matematiska
kunstvaerk löse?

> Det betyder at man kunne patentere sådan noget som Mandel Brots
> fraktaler. Absurd, men sådan er loven.

Ja måske, hvis ikke-opfindelser blir patenterbara, ellers nej.

//Erik