Re: [ITPOLITIK] MP3 patentet - OK ?

> Vi kender vel efterhånden alle forskellen på opdagelser og
> opfindelser...

Hvad er den?

> Matematiske formler er opdagelser, ikke opfindelser.

Huh? Det forstår jeg ikke, kan du uddybe det???

> Blev relativitetsteorien patenteret? Einstein
> arbejdede på et patentkontor, så han burde vide om han kunne
> "beskytte" sin forskning.

Men dermed ikke sagt at han ville have gjort det bare fprdi han vidste noget
om det...

> MPs's "grundlæggende ide og princip" er en matematisk formel
> (en funktion).

Som bygger på forskning.

> Men hvis man legaliserer patenter på så simple matematiske
> funktioner, kan man ikke undgå også at legalisere patenter
> på alle former for matematik.

Hvorfor ikke? Det kommer vel an på hvor du lægger grænsen.

> Er medicin matematiske formler?

Det kunne det vel godt være i fremtiden, hvis det ikke allerede er det...

> Hvis man udvikler et helt nyt stof, som ikke tidligere har
> eksisteret, har man gjort en opfindelse.

Og hvis man opdager det ved et tilfælde (efter mange forsøg måske?) er det en
opdagelse?

Med venlig hilsen Preben

--
Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive.