Re: [ITPOLITIK] gammal maskin - ny patentkränkelse?

On Wed, 29 Jan 2003 08:55:55 +0100 (CET)
Hans Schou <sslug@sslug> wrote:

> Ikke desto mindre, mener jeg at vi skal holde fast i hvordan
> kombinatioen er lavet, hvem der gør det, og hvornår det sker.

Nej, kombinationen er irrelevant, det er problemlösningen som er
relevant.

> OK, dårligt eksempel.

Nej, godt exempel :-)

> Hvis det bliver solgt som et samlet produkt, ja. Jeg synes ikke det
> skal være sådan, men det er sådan jeg læser loven.

Hvis ikke patentet beskydder fra anvendelse af "den samlede produkt" (i
det her fallet vulkaniseringsmaskinen" - hvad er det då patentet
beskydder?

> Ja.

Den her liste er vel til for den slags?

> Nej, jeg taler om når det bliver solgt som en samlet enhed.

Det her med salg... altså det föles som det er lidt vid sioden av
lovtexten som siger "industriell anvendelse" (?) - og det er
vel ikke kun"salg"?

hvornär får vi vores sslug-lingvistik?

> Nej.

Jo. Det er netop det den er. De nye nano-chipsen,
kvant-computer-memory, etc - nye bäremedier for information.
Problemet at lave bäremedier er et tekniskt problem. Ikke hvordan man
anvender dem, det er logiske problem.

(hvordan får jag ind 10 mennesker i en WV)

> Vi skal have lavet fortolkningen om af teknisk, sådan så det skal være
> noget fysisk der sker, men det bliver nok svært...

Hvad er svaert med det? Hvis du har löst et tekniskt problem på fejl
måde så virker ikke dimsen, fordi der er resonancefenomen eller
temperatureffekter du ikke hade kontroll over, eller så er stoffet ikke
tillräckligt rent så den kemiske reaktionen går for langsamt.

Cold fusion var först patenteret, siden publiceret!

Patentet er stadig giltigt tror jag, det er bare det ett dimsen ikke
virker.

Det svenske patentkontor bruger sige när nogen har opfunnit
evighedsmaskinen at de gerne vil se en virkende prototype för de
godkänner patentet :-)

> Hvis man så tager en 25 gammel printer, som ikke kan printe grafik,
> men bruger noget ny software der får den til at printe grafik,
> så vil EPO sige at den har fået "further technical effect".

Måske, men den effekten er ikke ny.

> Jeg vil at det har den ikke. Fysisk kan printeren ikke mere end den
> kunne før.

Så er ni enige.

> Software "alene" kan ikke give et patent, og her var det
> kun software der gjorde ændringen.

Altså igen "alene" har inte med software at göre, det har med
problemlösningen at göre.

Keep it up :-)

//Erik