Re: [ITPOLITIK] evighedsmaskinen

On Wed, 29 Jan 2003 14:50:06 +0100 (CET)
Peter Mogensen <sslug@sslug> wrote:

> suk... og at gynge sidelæns på en gynge :(

> Nu har politikerne jo bevist med den nye ophavsretslov at de ikke er
> bange for at lovgive om noget, der er umuligt at lave, sååe....
>
> Uanset hvad, så vil et programmet, der skal styre evighedsmaskinen
> kræve energi for at blive udført - måske ikke meget (med ny
> teknologi), men en smule - hvilket vil diskvalificere maskinen som en
> evighedsmaskine, hvis det er nødvendigt at styre den med et
> computer-program.

Det er det som er min pointe! At löse problemet med "eternal power
supply" er ikke et problem man löser i computerprogrammet.

Eller, hvis det energie-problemet var löst skulle det ikke vare nogle
problemer at lave koden.

Eller?

Det findes altså 10 klasser problemer, de som kan löses binärt og de
som ikke kan löses binärt ;-)

//Erik Josefsson