Re: [ITPOLITIK] IT-PO-TO-DO

On Wed, 2003-01-29 at 13:01, Klavs Klavsen wrote:
> Så fik du skrevet det før mig. Jeg havde faktisk tænkt mig at poste den på
> sslug-forening :)
>
> Men nu kører jeg bare tråden her indtil videre.

Ok, men sslug-forening vil nok også gerne orienteres på et eller andet
tidspunkt da det er mit indtryk at en del af dem der tidligere har
udtrykt utilfredshed over hvordan SSLUG's IT-politik drives ikke følger
med her på listen.

> Der er også kommet foreslag om at bruge en Wiki - hvad siger du til det?
> evt. en /itpolitik forside, vedligeholdt som de andre (eller noget smartere
> måske?) - og disse kan så linke til wiki-undersider - altså en wiki-side
> for B27, en for infosoc - etc. etc. hvor folk så kan uddybe emnet osv.

Det lyder spændende og som jeg også gav udtryk for i forslaget syntes
jeg at vi netop mangler en eller anden form for versioneringssystem til
de tekster vi udarbejder her på sslug-itpolitik - og mon ikke sslug-pr
har samme behov?

Dog syntes jeg man skal overveje hvilken rolle /itpolitik skal have. Jeg
så helst at i hvertfald forsiden overholder en vis redaktionel standard
så dem der kun følger med i IT-politiken fra sidelinjen kan være
nogenlunde sikre på at /itpolitik kun viser dem "cremen" af de
IT-politiske aktiviteter der foregår i SSLUG.

Måske en seperat wiki.sslug.dk der kan bruges som en uformel "legeplads"
for dem med gode idéer? Når det udarbejdede materiale så når en vis
standard kan man lægge en mail til moderatorgruppen hvis man vil have
det på /itpolitik.

Desuden kan en seperat wiki, som Niels Vestergaard Jensen også var inde
på, bruges til meget andet end IT-politik. Der er rigtig mange kreative
kræfter i SSLUG og det kunne blive spændende at se hvad de finder på
hvis de får en wiki at skrive løs i.

--
Anders Feder <sslug@sslug>