Re: [ITPOLITIK] kombination (was: gammal maskin - ny patentkränkelse?

On Wed, 29 Jan 2003 14:54:07 +0100
Carsten Svaneborg <sslug@sslug> wrote:

> Jeg er måske gal, men jeg syntes ethvert program er et kunstværk.

Mener du at det findes matematiske kunstverk som kan löse tekniske
problem? Då er vi uenige.

> Et funktionelt kunstværk, der får sin æstetiske værdi fra kildekoden
> formatering, og hvis dets funktion er effektiv og smart, og hvis
> dets interface er godt.

Inteface med hvad? Hvis du kan köre ditt program uden at det laver noget
andet än normal fysisk aktivitet på harddisk og moderbord, så er det
i min verlden kun logik som körer lidt frem og tilbage. Den löser vid
det tillfället inge tekniske problemer, det er kun "Virtual Reality"!

> Jeg ville ikke gide at lave uæstetiske
> programmer, der blot virker.

Ok :-)

> Fraktal komprimering er uden tvivel patenteret. Det er ikke andet
> end en matematisk algoritme, for at beskrive et objekt i termer af
> det selv. Men som komprimeringsalgoritmer har de yderligere teknisk
> effekt ifht. EPO "logik".

Altså, EPO er ikke styrt av logik, men av sin egen störrelse og av hvad
EPO siger er deres kunder. Som al magtudövning er de kun logiske hvorner
det passer dem, när det ikke passer dem så skider de i logikken. Derfor
er det nesten umulig at fortolke EPOs fortolkning av EPC.

Hvorfor sidder en hel jury, en hel Technical Board of Appeal og forsöger
fortolke "hvad mener lovstifteren" när de kan läse det i en grundbog om
patenträtt? Naturligtvis for deres kund IBM ikke var intresseret i det
riktige svaret på spörgsmålet.

Hvorfor har ikke EPOs höjste domstol the Enlarged Board of Appeal
diskuteret "softwarepatenter"? Fordi EPO er ikke intressered av at få et
svar på spörgsmålet "hvar går gränsen for patentsystemet".

//Erik