Re: [ITPOLITIK] Hvad kan (ikke) patenteres?

> Who says?

Siger jeg, og sikkert masser af andre mennesker. Jeg kan ikke rigtig se at du
kan "bevise" at software ikke er en opfindelse, blot fordi en patent-retslig
definition siger så. Det er da det mest naive jeg længe har hørt, no offense.

> Kommunikation via definitionsdiskussioner er meget meget langsamme.

Men ikke desto mindre vælger du én definition og jeg en anden. Det der er hele
humlen her er jo at du på forhånd har valgt at satse på én definition, mens
jeg absolut ikke kan se at det er den korrekte. Hvorfor er det *helt præcis*
at du mener at software ikke er en opfindelse mens et stykke hardware (der ene
og alene kan baseres på Verilog eller VHDL) er en opfindelse? Hvis det altså
er det du mener?

> Speed up man!

Igen synes jeg at dette virker som en provokation, men det er sikkert mit
danske. Jeg tror faktisk at du, Erik, i din kåde iver over at diskutere dette
emne ikke har haft tid til at tænke nogle af de grundlæggende ting igennem. Så
måske skulle jeg i stedet sige til dig: Slow down, man! Eller skynd dig
langsomt...

> Er det ikke nogen forskel mellom "Virtual Reality" og... ja
> den fysise verlden?

Jo, det er der. Men det har intet at gøre med hvad jeg lige har skrevet. Jeg
synes rent ud sagt ikke at du tager denne her diskussion specielt seriøst, men
jeg må da indrømme at du skriver en masse...

> Den dagen vi får "general purpose materialization machines"

Det kan jeg forstå at du mener ikke vil ske? Problemet er jo bare at det på
mange områder allerede er sket (jvf. VErilog/CAD/VHDL/etc).

Igen: Slow down, man!

Med venlig hilsen Preben

--
This message has been made up using recycled ideas and language constructs.
No plant or animal has been injured in process of making this message.