Re: [ITPOLITIK] Hvad kan (ikke) patenteres?

On Fri, 31 Jan 2003, Preben Mikael Bohn wrote:

> Jeg kan ikke rigtig se at du kan "bevise" at software ikke er en
> opfindelse, blot fordi en patent-retslig definition siger så.

Det har ikke været helt så nemt at finde ud af hvorfor det er sådan,
altså at finde bilagene der lagde grund til loven. Men jeg mener at
det skyldes at software bliver ligestillet med matematik.

Nu kan du så mene at det burde være sådan at matematik kunne
patenteres, men det har man altså valgt at det ikke kan. Software
heller ikke, sådan som jeg læser loven, men ikke som EPO læser den.

mvh/hans
Betal for fri software, eller få støtte til dit projekt!
http://frisoftware.dk/ - mød dem på http://linuxforum.dk/