Re: [ITPOLITIK] VHDL - Hvad kan (ikke) patenteres?

On Fri, 31 Jan 2003, Preben Mikael Bohn wrote:

> Jeps, men så bruger man netop en patent-retslig definition. Min
> grundlæggende filosofi er at du netop ikke kan skelne. Hvad gør man
> for eksempel med et innovativt stykke hardware som udelukkende er
> beskrevet i VHDL?

Så er det ikke hardware. Om software er båret i en VHDL,
EPROM, cdrom, floppy eller radiobølge er for mig det samme.

Nu ved jeg ikke om man kan omprogrammere en VHDL, men BIOS kan i nogle
tilfælde omprogrammeres. Når man så via radiobølger downloader en ny
BIOS, skulle denne software så kunne patenteres?

Iøvrigt står der eksplicit i en af redegørelserne omkring det nye
direktiv, at software der fx alene ligger på en cdrom, ikke kan
patenteres. Derimod mener min modstander at software kombineret med en
computer godt kan patenteres.

mvh/hans
Betal for fri software, eller få støtte til dit projekt!
http://frisoftware.dk/ - mød dem på http://linuxforum.dk/