Re: [ITPOLITIK] VHDL - Hvad kan (ikke) patenteres?

> Så er det ikke hardware. Om software er båret i en VHDL,
> EPROM, cdrom, floppy eller radiobølge er for mig det samme.

Men hvis man propper VHDL-koden ned på et stykke hardware så man står med et
reelt stykke fysisk hardware i hånden, så er det i orden at patentere det? Jeg
kan ikke se forskellen.

> Nu ved jeg ikke om man kan omprogrammere en VHDL,

VHDL er blot et programmeringssprog der bruges til at definere
funktionaliteten i hardwaren med. I nogle stykker hardware (FPGA'er f.eks) vil
du kunne reprogrammere det, i andre ikke. Det afhænger af din hardware
implementation.

> Iøvrigt står der eksplicit i en af redegørelserne omkring det nye  direktiv,
> at software der fx alene ligger på en cdrom, ikke kan
> patenteres.

Men så er vi igen tilbage til lov-teksten. Jeg betvivler ikke lov-teksten
(selvom den sikkert er tvetydig/uforståelig flere steder), jeg betvivler
derimod at formålet med lov-teksten er fyldestgørende såfremt software (eller
matematik eller andre abstrakte opfindelser) ikke medtages.

Med venlig hilsen Preben

--
This message has been made up using recycled ideas and language constructs.
No plant or animal has been injured in process of making this message.