Re: [ITPOLITIK] VHDL - Hvad kan (ikke) patenteres?

> Loven siger at man kan patentere en plov, og dermed også den fysiske  FPGA.
> Stridens genstand er om man kan få et nyt patent ved at lægge  noget
> software ind i FPGA. Jeg mener nej, EPO mener ja.

Det har jeg ingen problemer i at se. Men det er slet ikke mit "stridspunkt". :-)

> Måske jeg ikke helt forstår din tvivl, software er medtaget i
> lovteksten og er så i mine øjne fyldestgørende.

OK, men jeg snakker slet ikke om lov-teksten men om noget mere grundlæggende,
nemlig om formålet med patenter helt generelt og om hvorfor man overhovedet
skal skelne mellem de forskellige opfindelsestyper.

Med venlig hilsen Preben

--
This message has been made up using recycled ideas and language constructs.
No plant or animal has been injured in process of making this message.