Re: [ITPOLITIK] Hvad kan (ikke) patenteres?

On Fri, 31 Jan 2003 01:02:50 +0100 (CET)
"Preben Mikael Bohn" <sslug@sslug> wrote:

> Hvorfor er det *helt præcis* at du mener at software ikke er en
> opfindelse mens et stykke hardware (der ene og alene kan baseres på
> Verilog eller VHDL) er en opfindelse? Hvis det altså er det du mener?

Hvad er forskellen mellom att bränna et chip og at bränne en CD?

<klip>

> Jo, det er der.

Godt, då er vi enige :-)

> Men det har intet at gøre med hvad jeg lige har
> skrevet.

Ok, det kan forklare vores dårlige kommunikation. Det er netop i
forskellen mellom "virtual" og "real" som hele min argumentation
grunder sig. De 10 kategorierne.

> Jeg synes rent ud sagt ikke at du tager denne her diskussion
> specielt seriøst, men jeg må da indrømme at du skriver en masse...

Det er då ikke min mening at vare useriös... jag pröver bare at lave
enkle parabler som for exempel:

"Et softwarepatent er et patent på hvordan man får en gammel maskine att
lave någet på en ny måde."

Måske er den for enkel?

> Det kan jeg forstå at du mener ikke vil ske?

Nej, jag hober meget på at det som er science fiction idag skal vare
virklighed imorgen!

> Problemet er jo bare at
> det på mange områder allerede er sket (jvf. VErilog/CAD/VHDL/etc).

LEON er släppt under LGPL...

> Igen: Slow down, man!

Hört ;-)

//Erik Josefsson