Re: [ITPOLITIK] VHDL - Hvad kan (ikke) patenteres?

On Fri, 31 Jan 2003 13:35:44 +0100 (CET)
"Preben Mikael Bohn" <sslug@sslug> wrote:

>  Det der er interessant er at software snildt kan bygge på en
> idé ligesom alle mulige andre opfindelser, og derfor bør det også
> kunne patenteres ligesom alt andet.

Tautologier er ikke särlig intressante imho.

> Fuldstændig og aldeles arbitrært. Og så kommer man tilbage til
> (denne arbitrære) lovgivning, og det eneste man så kan er at diskutere
> frem og tilbage om ligegyldige lovtekster som kan fortolkes på alle
> mulige måder.

Alle mulig måder? Kan du virkligen ikke se nogle begriplige strukturer
i lov, dommer og praxis? Eller er du kun uintressert?

> Men når man kigger tilbage på formålet for patentering
> har jeg svært ved at se hvorfor man ikke skulle kunne patentere SW i
> forhold til alt muligt andet.

Sw har måske nogle specifike egenskaber?

Du har reden fått svar fra Carsten en gang:

> Fordi økonomi omkring forskning, udvikling, produktion, distribution
> og imitation af dem er forskellige.

Er du stadig unenig med Carsten? På hvilke punkter?

//Erik