Re: [ITPOLITIK] VHDL - Hvad kan (ikke) patenteres?

On Fri, 31 Jan 2003 13:18:47 +0100 (CET)
"Preben Mikael Bohn" <sslug@sslug> wrote:

> Så hvis jeg laver noget software der kan optimere min VHDL kode til at
> køre 10 gange hurtigere (og bruge mindre energi) burde jeg så kunne
> patentere det (oh nej, ikke ifølge din definition, men på den anden
> side har du jo lige sagt det).

Din optimeringsalgoritme er sikert meget komplex, men resultatet
"energibesparelse" meget simpelt.

Parentbesvärsrätten siger: "Att datorisering leder till ett snabbare
och tillförilitligare genomförande ligger i sakens natur och är ett
generellt syfte med datorisering. De fördelar som det patentsökta
förfarandet medför i dessa avseenden bidrar således inte heller till
att förfarandet får teknisk karaktär."

På engelsk: "That computerization leads to faster and more reliable
operation is in its very nature, and is a general purpose of
computerization. The advantages that the application procedure will
bring in these regards thus does not mean that the procedure will have a
technical nature."

Det var visserligen en affärsmetode som skulle gå lidt hurtigere, så
dommeren sa at den ikke var teknisk. Din optimering skulle måske bli
vurdered som teknisk - jag hved ikke.

//Erik