Re: [ITPOLITIK] MP3 og Ogg

On Fri, 31 Jan 2003 23:16:41 +0100
Mark Gjøl <sslug@sslug> wrote:

> Øhm... Komprimeret cd-lyd? Jeg tror da ikke at mp3-patententerne (er
> der flere?) har noget som helst med cd-formatet at gøre (har godt nok
> ikke læst dem). Svjv dækker mp3-patenterne kun måden hvorpå de
> komprimerer lyd.

Jag hved ikke heller riktig, jag forsöger at deducere hvad de kan
tänkes daekke uden at behöve laese dem ;-)

Men ja - de er flere:
http://www.mp3licensing.com/patents/index.html

> Skulle mp3-patenterne dække hvordan dine højttalere virker? Hvordan
> skulle dette på nogen måde være muligt?

Det var en diskussion her hvis det var forskel mellom lyd-opfindelser og
medicin-opfindelser, så måske er på nogen måde MP3patenterne relaterede
til hvordan mine höjtalere virker.

Det er tydligtvis muligt at ta patent på hvordan min computer virker, så
vorfor ikke mine höjtalere?

//Erik