Re: [ITPOLITIK] Oplæg til definition af enåben standard fra DNF

On Tue, 2003-03-04 at 15:05, Carsten Svaneborg wrote:

> [snip]
>
> Undervisningsteknikker, reklameteknikker oa. bør f.eks. ikke være
> patenterbare, hvorfor informationsteknik?

Nu ikke lægge ord i munden på hinanden. Som jeg forstår Flemming mener
han at diskussionen om hvorvidt informationsbehandling er teknik er
irrelevant i forhold til holdningen at software ikke skal kunne
patenteres.

Softwarepatentering har en lang række dårlige samfundsøkonomiske
konsekvenser. _Derfor_ skal software ikke kunne patenteres. Ikke fordi
det ikke er teknik - for det er det (IMHO).

--
Anders Feder <sslug@sslug>