Re: [ITPOLITIK] språgbrug: "IP=Immaterial property"?

On Fri, 07 Mar 2003 11:51:17 +0100, Erik Josefsson wrote:

> Stallman repeterer ofte at "Intellectual Property" er et dårligt
> begreb. Jag har et forslag at aendre lidt på språget så at IP
> isted skal udlaeses "Immaterial property".
>
> Måske kan vi så skabe et bedre fokus på Industrial Property,
> altså patenter. F eks "Den industrielle tidsalder sammen med des
> ejendom er på vej at fases ud, Nu lever vi i
> informationstildaldern. Vi ser frem emod et adekvat retstillstand
> for vores nye tiden". (tja... slogans er slemme, altid)
>
> Hvad syns I?
>
> Hele sagen mellom SCO og IBM påminner lidt om dinusaurier i
> [...]
True, men måske den forestående retssag - hvis det ikke bliver
ordnet i et udenomsretsligt forlig - kan belyse begrebet
intellectual Property (IP), og måske anvise hvor langt/vidt IP
dækker, og om det overhovedet kan anvendes i retsag på linje med
krænkelse af patentrettigheder.

Jeg personlig ser frem til denne retsag, da jeg mener, den vil kunne
give væsentlige informationer om, hvor langt firmaer vil gå i
fremtiden, og hvor restriktivt domstolene fortolker begrebet.

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.