Re: [ITPOLITIK] Hvem anvender OSS

On Mon, 2003-03-10 at 12:01, Carsten Svaneborg wrote:
> Hej!
>
> Det ville være praktisk hvis SSLUG have en liste over
> hvem der anvendte OSS, først og fremmest offentlige
> institutioner i forskellige lande, men også mere
> detaljeret. Eller findes sådan en liste i forvejen?

En sådan web side savner jeg også.

Der findes ret gode forsøg på katalogisering hist og pist.

Linux i andre lande: Se
http://linux.bryanconsulting.com/stories/storyReader$85

På Handelshøjskolens hjemmeside CBS et sted husker jeg at jeg har jeg
set en liste over offentlige udredninger og rapporter.

Vi har måske kræfter til at forsøge at få lidt samling over det rent
organisatorisk.

Frankrig havde også lavet en meget simpel og overskuelig oversigt over i
hvert fald firmaer der anvender Linux i FR. Jeg må prøve at spørge om
hjælp for at finde den igen.( De viser tydeligt at man spilder en masse
tid på at lede efter de samme oplysninger igen og igen.)

Så er det ikke så svært at sende de nyeste oplysninger og sende dem til
admin. for en sådan oversigtsliste.

Jeg har tænkt lidt over et skema for strukturen:

Linux in Public Admininstrations

European Union.
----------------
List: Alphabetical order by country

Under each country:
-----------------
Parliaments:

Regional Parliaments:
-----------
Legislation:

Pending legislation:
---------------
Ministeries:

Administrative Servises under Ministeries:
----------------------------
Local Communities:
Education:

Universities/ Public Fonded Research Facilities:

High Schools:

Elementary Schools:
Health Sector:

Kommenter gerne og suppler listen.