Re: [ITPOLITIK] Hvem anvender OSS

On Mon, 2003-03-10 at 14:35, Anne Østergaard wrote:

> [...]
>
> Vi har måske kræfter til at forsøge at få lidt samling over det rent
> organisatorisk.
>
> Frankrig havde også lavet en meget simpel og overskuelig oversigt over i
> hvert fald firmaer der anvender Linux i FR. Jeg må prøve at spørge om
> hjælp for at finde den igen.( De viser tydeligt at man spilder en masse
> tid på at lede efter de samme oplysninger igen og igen.)
>
> Så er det ikke så svært at sende de nyeste oplysninger og sende dem til
> admin. for en sådan oversigtsliste.
>
> Jeg har tænkt lidt over et skema for strukturen:

Interchange of Data between Administrations

http://europa.eu.int/ISPO/ida/jsps/index.jsp?fuseAction=home

De har en side omkring brugen af OSS i offentlige institutioner:
http://europa.eu.int/ISPO/ida/jsps/index.jsp?fuseAction=showChapter&chapterID=134&preChapterID=0-17

Denne halvgamle rapport har en række eksempler:
"Open source software in EU public administrations - February 2001"
http://europa.eu.int/ISPO/ida/jsps/index.jsp?fuseAction=showDocument&documentID=298&parent=chapter&preChapterID=0-17-134

(Et af dem er fra Danmark)