Re: SV: [ITPOLITIK] Digital signatur - Q og A

On Tue, Feb 11, 2003 at 08:35:53AM +0100, Peter Lind Damkjær wrote:
> Det lyder helt OK for mig. Jeg henvendte mig oprindelig til SSLUG, da jeg
> vidste at der her allerede havde været et initiativ i tilknytning til X.509.
>
> Nu spørger jeg sikker dumt: Er DKUUG en paraply der dækker alle
> *NIX-grupper?

Jeg tror ikke du fik svar her. Jeg er i dag blot et aktivt medlem af
DKUUG, men var den der tog initiativet til DKUUG i 1983 og
har i mange år været formand og medlem af bestyrelsen i DKUUG.
Mit svar er derfor uformelt, men med en vis baggrundsviden.

DKUUG har forsøgt at samle *NIX-grupperne i Danmark, via et formaliseret
samarbejde kaldet fora-grupper. Derigennem havde vi kontakt til
Linux-, FreeBSD- og Sun-brugergrupper i Danmark. For et par år siden
skrinlagde vi de formelle fora-grupper, men vedligeholder stadig de gode
relationer til de forskellige *NUX-grupper. DKUUG er i sig selv en
UNIX-brugergruppe, og opfatter sig selv som forening for alle
UNIX-varianter, herunder Linux.

Venlig hilsen
Keld Simonsen