Re: [ITPOLITIK] Patents, Love and Linux

On Sun, 23 Mar 2003 22:05:19 +0100
Andreas Bach Aaen <sslug@sslug> wrote:

> Jeg tror du misforstod mig. Jeg mener blot, at et softwarepatent
> dækker ikke kun et enkelt program, der dækker alle mulige
> implementationer af programmer, der løser et givent problem på samme
> måde.

Enig. Det er vel nesten en definition af swpat? Det her er fra en
diskussion på sslug@sslug:

"If swapts were narrow enough, they would be copyrights. If you want to
cover only the solution, not the whole problem, you'll find the solution
if the specific program, so copyright is enough. As soon as you try to
"protect" something more, to avoid "imitiation" of undelying concepts,
you are being too broad. This is because logical creations are different
from material creations."

	http://www.aful.org/wws/arc/patents/2003-03/msg00076.html

Den startede med en diskussion om den her presentationen:

	http://gibuskro.lautre.net/patents/

(som indeholder mange provokerende bilder)

> Tja SSLUG har ikke undersøgt om al software i distributionen
> potentielt overtræder et softwarepatent.

Måske kunde sslug spörge justitiedepartementet hvis det er lovligt at
distribuere knoppix fra tyge (lite på samme måde som IDFR har spörgt
om DeCSSnovellen er lovlig).

//Erik