Re: [ITPOLITIK] Zitech og Microsoft

Hej

Mette Schmidt wrote:
Menuerne på zitech.dk virker helt fint i min Mozilla 1.2.1...
 Her Netscape 7, ingen menu til venstre, kun den for oven.
 Kan din Mozilla se menuen til venstre, hvorfra man vælger vare-kategori?

Her er, hvad jeg finder:

Virker ikke med Netscape 7
Virker ikke med Netscape 7.02
Virker ikke med Mozilla 1.0

Virker tilsyneladende med Mozilla 1.3
Virker tilsyneladende med Mozilla 1.2.1 (Anders).

Underligt, at det ikke virker med Netscape 7.02. Burde den ikke være baseret på
Mozilla 1.2 ?

Nå, men problemet er jo også snarere, at webmasteren åbenbart mener, at
Linux-brugere ikke er interessant nok for Zitech. Til det har jeg skrevet

> Vi har lavet en måling på mænden af brugere, der bruger andet end IE.  Det
> er ganske få procent.

Nu er det sådan, at mange mennesker er nød til at *maskere* deres maskine som
IE for at blive serviceret, så en sådan måling er ikke så relevant. Hvad der
er værre for Zitech er, at mange Linux-brugere er power-users og ofte ansat
som teknik-ansvarlige i forskellige stillinger. Det er altså ikke kvantiteten,
men kvaliteten der tæller og den kan du kun måle ved en kundeundersøgelse. F.eks.
har jeg næsten altid haft beslutningskompetence til at vælge leverandør, herunder
både til kontormaskiner, servere og hjemmearbejdscomputere. Altså jeg med
Linux vælger leverandør og giver en 30-100 mand mulighed for at vælge inden
for et sortiment jeg specificerer. De ansatte vil måske så gå ind på
jeres hjemmeside med IE for at vælge deres systemer, men deres 30-100 hit
betyder ikke en 1/10 af mit ene hit.

--PMM