Re: [ITPOLITIK]Microsoft_gnider_salt_i_Linux-såret

>Jeg er ikke i nogen problemer...  Er du?

SCO-situationen er da et overordentligt alvorligt problem for Linux-samfundet.

I bedste fald er det blot et midlertidig tilbageskridt. I værste fald er Linux et derivat af UNIX, som SCO har en eller anden form for ejerskab over.

Det kan i sidste ende betyde, at selv om der ikke er sammenfald i koden, så vil Linux være i store problemer under den nuværende ophavsretslovgivning.

Det er jo det Bill Gates hævder, når han siger:
"There's no question that in cloning activities, IP from many, many companies, including Microsoft, is being used in open-source software. When people clone things, that often becomes unavoidable." (http://www.crn.com/sections/BreakingNews/dailyarchives.asp?ArticleID=43532)

Hvad nu hvis retten mener det samme?

Mvh
Jesper

-