Re: [ITPOLITIK] Microsoft_gnider_salt_i_Linux-såret

Jens Peter Secher wrote:
> Det Bill G. taler om er intellektuel "egendom" (som, ifølge temmelig
> mange fornuftige mennskers mening, er noget sludder

Det er korrekt. Desværre mener politikerene ikke at det er noget sludder,
men derimod at det er vigtigt med eneret på ideer i videnssamfundet,
fordi viden er jo ikke noget værd med mindre man kan forhindre andre
i at bruge den viden. (mener de)

> Men _Linuxsamfundet_ som sådan har ikke noget problem.

Jeg syntes at det er et problem for Linuxsamfundet, hvis virksomheder
ikke kan donere kildekode uden at risikere retssager, eller hvis
virksomheder ikke kan anvende OSS programmer uden risiko for
retssager. Og er virksomheder der gør dette ikke del af Linuxsamfundet?

--
          Mvh. Carsten Svaneborg
       http://www.softwarepatenter.dk