Re: [ITPOLITIK] Deep Linking legalt - i Tyskland

On Monday 04 August 2003 16:35, Steen Jensen wrote:
> Tja, dybe links er til store tunge artikler, hvor du bliver sendt
> direkte til læsning af "guldet". Hvorved udgiveren føler sig krænket.
> Og da udgiveren har haft udgifterne til at fremskaffe artiklen, mener
> han sig altså berettiget til at "bortvise" snyltere, der alene vil
> tjene penge på at "levere" det dybe link.
> Situationen kan vel i en vis udstrækning sammenlignes med en
> virksomhed, der vil tjene penge på at levere fotokopier af artikler.

Jeg mener det kan sammenlignes med et firma der vil tjene penge på
kundevejledning, man hjælper kunden med at finde det produkt og det
firma som passer bedst. I dit eksempel er produkterne avisartikler.

Når man taler om et produkt som findes i overflod som i dette tilfælde,
mener jeg det er en yderst nyttig service, men det er klart at det kan
give en ændring i forbruget, og det vil der være virksomheder som føler
sig snydt ved, hvorimod andre ser det som en fordel.

Og i det eksempel du sikkert tænker på var der også især mindre
virksomheder som egentlig så det som en god ting, og dermed ønskede at
stå udenfor i sagen.

--
Esben Jensen