Re: [ITPOLITIK] [Fwd: Re: rättsskyddsförsäkring]

On 4 Aug 2003, ehj wrote:

> Der er antagligtvis en klausul som begraenser rättskyddet till
> virksomhed som ikke er erhvervsmaessig. Tord Jansson drev ikke BladeEnc
> ehrvervsmaessigt, han fik likvael et brev om kraenkelse och rådet at
> fjerne koden.
>
> Nu er det ju hypotetiskt, men hvis han ikke fjernet koden og gått til
> doms, hade forsikringen betalat kostnederne?

Det tør jeg ikke umiddelbart udtale mig om, men det er jo den slags
situationer forsikringen er til for; hvor man ikke selv mener at have
gjort noget forkert og det man har gjort ikke har karakter af erhverv. Man
skal have en chance for at forsvare sig uden at man på forhånd har for
stor risiko.

Mads

Estimates of online gamers in the United States alone run as high as 15 to
20 million people.
                                      - Jon Katz, Slashdot, on youth culture.