Re: [ITPOLITIK] Deep Linking legalt - i Tyskland

On Monday 04 August 2003 22:18, Steen Jensen wrote:

> Tja, hvis et produkt findes i overflod, så er det nok ikke derfor,
> nogen vil betale for de dybe links. Og den pågældende artikel findes
> der måske ikke så mange af. Når man derimod yder kundevejledning om
> valg af et nyt køleskab, så lukrerer man ikke på den, der har skabt
> køleskabet. Hvorfor tror du egentlig ikke, man kan tjene penge på at
> rådgive kunderne sådan i al almindelighed?

Der findes i sagens natur kun een af hver artikel, men avisartikler som
sådan findes der i overflod af, derfor er vejledning nyttigt.
Den slags kan man godt tjene penge på lader det til, jeg nævner i flæng
Den Blå Avis, Alt Om Data, Frimærkekataloger, De Gule Sider, TV-blade,
avisernes kultursektioner, freshmeat.net. Det er altsammen måder at
lukrere på andres arbejde, men det er også arbejde i sig selv, og det
har et nyttigt formål.

Nu var min sammenligning nu også lidt for at demonstrere at den slags
sammenligninger ikke giver så meget mening da de altid er udtryk for en
subjektiv holdning. Man kan altid anvende en vinkel der passer til ens
egen holdning. Begrebet 'dybe links' er netop et eksempel på en sådan
sammenligning, hvor man sammenligner med et trykt medie der har en
forside. Jeg finder det betænkeligt hvis den slags subjektive
sammenligninger ophøjes til objektive fakta.

--
Esben Jensen