Re: [ITPOLITIK] Deep Linking legalt - i Tyskland

Hej

Steen Jensen wrote:
Hvis du frit og gratis kunne gå ind og læse (som eksempel) Alt om Datas artikler, ville der nok ikke være ret mange abonnenter tilbage, og vi havde med et slag fået fjernet både konkurrence og udvikling

Jeg tror ikke jeg på noget tidspunkt i denne debat har slået til lyd for, at man skal kunne gå ind og læse artikler gratis. Hvis AOD stiller artikler gratis tilrådighed, så fint med mig, men det kræver jeg ikke.

Det jeg blot vil sige er, at et forbud mod dybe links har en høj
omkostning for almenvellet da et generelt forbud mod dybe links
skader samfundets generelle vidensindsamling. Det er altid svært at
gøre denne skades effekt op, men den er der og den kunne undgåes, hvis blot
man pålagde en udbyder som minimum at beskytte sit udbud efter
de regler de ønsker det beskyttet efter.

Det er urimeligt at en udbyder for uden modkrav at kunne udnytte sine
rettigheder, pålægger så store restriktioner på det omgivne samfund.

Det er såmænd bare det jeg og en domsstolsinstans i Tyskland mener.

--PMM