Re: [ITPOLITIK] Deep Linking legalt - i Tyskland

On Tue, 05 Aug 2003 10:58:56 +0200
Peter Maersk-Moller <sslug@sslug> wrote:

> Hej

> Nej, man bør/må skelne mellem meta-data og data. Meta-data er IKKE det samme
> som det data som meta-data normalt omhandler. En kopi af data er ikke meta-data,
> men blot --- en kopi af data.
>
> Og for dem, der ikke helt har forstået meta-data. Meta-data er data OM data.
>
> Ovenstående kan være svært for jurister at forstå, hvilket jeg ikke kan forstå.

Tingende har det med at flyde lidt sammen. Hvis jeg laver en hjemmside med
rammer hvor jeg i den ene rammer har mine links og i enden ramme viser resultatet
af disse links.  Og jeg så bruger eksterne links der springer de eksterene hovesider over,
så kan man jo godt kalde det jeg har på min hjemmeside for metadata, da det bare er
et instruktionssæt i hvor de rigtige data kan hentes. Alt efter hvor groft sådan noget er
lavet kan man selvsagt sagtens få det til at se ud som om at det er noget data jeg selv hoster.
I øvrigt kan det også laves uden rammer.

Problemet er at links ikke bare er metadata, det er metadata i et format hvor behandlingen
i browseren til dels er forudsigelig og til dels er et automatiseret forløb, der kan manipuleres.

--
Poul-Erik Andreasen