Re: [ITPOLITIK] Deep Linking legalt - i Tyskland

On Tue, 05 Aug 2003 11:12:20 +0200, Peter Maersk-Moller
<sslug@sslug> wrote:

>Hej

>Fordi fuld ansvarsfritagelse for udbyderen fra at skulle beskytte sit
>materiale ikke er omkostningsfrit for alle os andre. Hvorfor skal
>alle os andre, der måske ikke ønsker at læse AOD, pålægges
>restriktioner, der koster os alle dyrt, når AOD til at understøtte
>sin forretning kunne bruge nogle penge på at beskytte sit materiale
>på en måde så man ikke behøver at pålægge alle os andre kostbare
>restriktioner.

Hvad er det for restriktioner du bliver pålagt ?

Det er lige ulovligt at udnytte AOD's materiale uretmæssigt, om det er
beskyttet eller ej.

Så du er ikke pålagt flere restriktioner ved at de ikke beskytter det
- du skal bare tænke selv ;-)

Hvorfor vil du ha' frataget muligheden for, at vælge at respektere
deres ophavsret, og erstatte denne mulighed, med en teknisk
restriktion, der direkte forhindrer dig i, at gøre noget du ikke er
autoriseret til ?

Det bekymrer mig meget, når jeg oplever at fornuftige og intelligente
mennesker som du og Niels, uforvarende/ubevidst argumenterer for
indførsel af tekniske adgangsbegrænsninger som løsning på
rettighedsadministration af digitale medier, da jeg mener at denne
holdning i sidste ende fører til udbredelse af TCPA...

TCPA = Trusted Computer Platform Alliance.

Trusted Computing betyder ikke, at du kan stole på din PC; men at
andre kan stole på, at du ikke kan gøre noget med din PC; som de ikke
i forvejen har godkendt... og det er jo det I argumenterer for :-(

Hilsen,
Erik L