Re: [ITPOLITIK] Deep Linking legalt - i Tyskland

On Wed, 6 Aug 2003 14:41:06 +0200, Esben Jensen <sslug@sslug>
wrote:

>Fordi det lader til at du bliver ved med at sende det samme standardsvar
>hver gang talen falder på det emne. :-) Så er jeg jo også nødt til at
>pisse territoriet af.

Jeg er også ked af at skulle gentage mig selv i det uendelige... men
det er åbenbart nødvendigt.

Der eksisterer ikke et generelt forbud mod dybe links!

Der står enhver frit for at linke, under ansvar.

Så det er mere korrekt at sige, at det generelt er tilladt at linke,
også dybt, så længe man gør det under ansvar og ikke overtræder nogle
love ved det.

At man kan overtræde en lov ved at linke, gør ikke linking ulovligt.

At du kan overtræde en lov ved at bruge  en køkkenkniv på en bestemt
måde, gør ikke køkkenknive ulovlige.

>Og der er vi jo så grundlæggende uenige i hvad formålet er med en
>robots.txt fil. Jeg bruger ikke robots.txt filer til at beskytte
>materiale, jeg bruger dem til at vejlede søgerobotter.

Åh... der hales torsk i land her ;-)

Du har jo lige sagt, at aviserne bare kunne bruge en robots.txt til at
beskytte sig imod robotterne... at du så ikke bruger robots.txt til
dette, er uvedkommende.

Den normale anvendelse er, at sikre sig mod, at uvedkommende (f.eks.
en robot) ikke tilgår ens indhold.

>Som udbyder af
>information er det så at sige min brugergrænseflade til robotterne.

Som du bruger for at styre deres adgang til dit indhold...

Fint :-)

Hilsen,
Erik L.