Re: [ITPOLITIK] To link or not to link - that is the question

On Thu, 07 Aug 2003 10:15:55 +0200, Michael Rasmussen
<sslug@sslug> wrote:

>Nu er den jo du henviser til, i praksis, omfattet af straffeloven, da det
>at opfordre til at udføre en ulovlig handling er strafbart, så hvis man
>kan få en dommer overbevist om, at det at linke til noget der er
>strafbart, skal opfattes som værende en opfordring til at begå en kriminel
>handling, vil det i dette tilfælde være et ulovligt link. Om dette så også
>gælder afledede link fra en side man henviser til, må bero på en afvejning
>af god/ond tro, og burde have vidst.
>
>Konklusion: Hvorfor ikke lade loven om link på hjemmesider følge den
>almindelige retspleje??.

JÆS !

Det er jo det jeg har sagt i over et år nu :-))

Om det så er ophavsretsspørgsmål eller andet, så ændrer tingene ikke
juridisk karakter, fordi de nu foreår digitalt.

Hilsen,
Erik L