Re: [ITPOLITIK] To link or not to link - that is the question

On Thursday 07 August 2003 16:01, Erik Lange wrote:
> Komklusion:
>
> Aalt skal ses i den kontekst det optræder i, for at kunne vurderes
> juridisk. Det gælder både viden - herunder indsamling og distribution
> af denne - samt konkrete handlinger som linking og katalogudgivelser.
>
> Det er min menneskeret at kunne gå. Jeg må altså gå på vejen.
>
> Må jeg gå på alle veje ? Nej, der findes private veje, som jeg ikke
> må gå på... "nogen er blevet dømt for at gå på en privat vej - HOV! -
> DE HAR TAGET MIN MENNESKERET TIL AT GÅ PÅ VEJEN FRA MIG !!!"

Hvis nu der kun findes private veje, giver det så nogen mening at sige
at man må gå på vejen?

> Det er denne sidste form for logik, som er totalt forfejlet og
> afsporende for debatten... tingene skal ses i deres rette sammenhæng,
> og det er meget farligt at drage for generelle konklusioner, som den
> danske fogedret har forbudt søgemaskiner, fordi man selv konkluderer,
> at det Newsbooster lavede ifølge ens egen opfattelse, ikke adskiller
> sig fra en søgemaskine - ergo må det være forbudt at lave
> søgemaskiner. Det er ren Erasmus Montanus logik...

Nå det er det du snakker om? ;)
Hvad kan man så ifølge din opfattelse konkludere ud fra Newsbooster
sagen?

> Tingene er ikke så sort hvide i den virkelige verden, som i den
> digitale hvor der kun er to tilstande, et og nul - i den virkelige
> verden, er der både hele og halve tal, samt alt hvad der ligger
> derimellem ;-)
>
> Når man insisterer på, at den virkelige verden skal opføre sig
> digitalt, så begår man en fejl. Hvis man insisterer på, at alt hvad
> der foregår på internettet ER digitalt, og derfor SKAL være sort
> eller hvidt og ikke kan sammenlignes med den virkelige verden, så har
> man efter min mening totalt mistet realitetsansen ;-)

Er det ikke lige så gak gak at tro at alt hvad der foregår på
internettet skal være sammenligneligt med noget fra den 'virkelige'
verden?

--
Esben Jensen