Re: [ITPOLITIK] Er GPL ikke gyldigt i EU???????????????

Jon Bendtsen <sslug@sslug> writes:

> Yderligere er der lige en ting til. Skal man ikke kun acceptere GPL
> hvis man videredistribuerer programmet, og ikke hvis man bare bruger
> det ?

Eller ændre programmet. Se klausul 5 i GPL.

Et af de store spørgsmål er så hvornår jeg distribuerer et
program. Gør jeg det når jeg smider en cd over bordet til min kollega,
når jeg installerer på 100 arbejdspladser på mit arbejde, når jeg
installerer på hele familiens maskiner (mostre, onkler, børn,
forældre, ...) eller når jeg kaster en cd ud af vinduet.

Det lyder måske trivielt, men det bliver sikkert også et af de store
slagssmål omkring GPL3.

--
 Peter Makholm     |     If you can't do any damage as root, are you still
 sslug@sslug |                                          really root?