Re: [ITPOLITIK] To link or not to link - that is the question

On Sat, 09 Aug 2003 12:07:31 +0200
Peter Makholm <sslug@sslug> wrote:

> Hvilken paragraf er det du mener forpligtiger en til det? Jeg kan ikke
> finde den.

Du har ret i der ikke er "anmeldepligt" i den danske lovgivning, men
paragraf 141 i straffeloven siger at det er strafbart ikke at gøre hvad
man kan for at forhindre en lovovertrædelse, som man kender til. Det kan
tolkes som en "anmeldepligt" (eller endnu "værre" at du faktisk
selv skal være aktiv i at stoppe forbrydelsen som du har kendskab til).

Mvh
Jesper K. Pedersen