E&S Webreg

Hej,

Var der ikke noget med at den danske stat syntes at det var en god ide med open-source?

Nu her jeg for nyligt modtaget et brev fra Erhvervs- og Selskabsstyrelses (E&S) hvor man beskriver at man fremover kan anvende digitale signaturer ved stiftelse og ændringer af selskaber.
Fint! Jeg jumper lige ind på http://www.webreg.dk og ind under Digital Signatur.

Og hvad kræves?
1)Et certifikat
Et certifikat fra TDC - Okay, det skulle vist ikke volde noget problem - jeg har ialt fald hentet et personligt certifikat der tidligere.

2)Programmet eSigner
Uups! Det kræver proprietært software! (Jeg behøver ikke nævne producenten vel?)

Er det i overensstemmelse med den danske stats egne ønsker og tanker?
Jeg har selvfølgeligt overvejet at kontakte E&S, men det er vel som at kontakte banker der har samme hang til proprietær software.

Er der nogle gode ideer til hvordan man får E&S til at gå efter open source?

Med venlig hilsen
Egon Andersen