On Thu, 14 Aug 2003 09:33:22 +0200, Peter Makholm <sslug@sslug>
wrote:

>[...]
>
>Påstår du at jeg ikke kan bruge linux fordi du ikke kan?

Nej.

Jeg påstår at jeg og 99.99% procent af befolkningen, ønsker at bruge
vores computer til noget andet end du ønsker at bruge din til - og
dette ønske kan Linux ikke opfylde, hvorfor Linux ikke er noget for
mig eller dem.

>Manglen af musik vil aldrig komme til at hindre min brug af Linux. Der
>vil ikke blive lukket og slukket på grund af dette. Jeg påstår ikke at
>det er godt, men du overvurderer vigtigheden hvis du forudsiger Linux'
>død på grund at disse latterlige multimedie-ting.

Jeg er fløjtende ligeglad med hvad du og en lille sluttet kreds på
muligvis 6000 mennesker laver med jeres computere. Læste du ikke min
indledning ?

Men hvis resten af befolkningen ikke kan bruge Linux til at lytte til
den musik de lovligt kan købe, så kan resten af befolkningen ikke
bruge jeres system. For resten af befolkningen vil typisk ønske at
kunne lytte til den musik de lovligt kan købe på deres PC - dette krav
kan ikke opfyldes, når der kun sælges musik i MS-format.

Og så kommer der altså ikke flere nye Linux-brugere til.

Det er heller ikke nødvendigvis et problem for dig, men det er et
problem for dem, der ønsker at større dele af befolningen begynder at
bruge Linux.

Og det burde IMHO blive btragtet som et alvorligt problem af SSLUG,
der arbejder for udbreddelsen af Linux.

Udbreddelse af Linux, betyder vel ikke at man vil ha' alle til at
programmere, vel ? Det betyder vel, at man vil ha' folk til at BRUGE
linux.

Udbreddelse er vel ikke, at du skal bestemme hvad det er fornuftigt at
bruge en computer til, men at folk kan bruge den til de formål de
finder interessante.

At du ikke finder det interessant at afspille musik, mener ikke har
noget som helat at gøre med, hvad den almindelige forbruger ønsker at
bruge sin computer til.

Hvis du vil ha' den almindelige bruger til at bruge Linux, må du ta'
vedkommendes ønsker til funktionalitet seriøst,og ikke bare afvise dem
med, at den slags er jo noget pjat.

Vil du ha' at folk skal ha' flere computere i hjemmet - en windåae til
at afvikle underholdning, og en Linux-box til det "seriøse"  ?

Hvilken maskine tror du vil blive mest brugt, i et gennemsnitligt
dansk hjem ?

Hilsen,
Erik L.