On Thu, 14 Aug 2003 09:33:22 +0200, Peter Makholm wrote:

> [...]
>
> Påstår du at jeg ikke kan bruge linux fordi du ikke kan?

Peter; Spol lige tilbage til Eriks oprindelige indlæg.
Det var ikke det manden sagde.

> Manglen af musik vil aldrig komme til at hindre min brug af Linux. Der
> vil ikke blive lukket og slukket på grund af dette. Jeg påstår ikke at
> det er godt, men du overvurderer vigtigheden hvis du forudsiger Linux'
> død på grund at disse latterlige multimedie-ting.

Helt enig - du vælger bare ikke at høre Linux på din computer ligesom jeg
f.eks. ikke gør. Og det er også helt i orden med resten af verden :-)
Men det er lidt surt at der ikke kommer nye folk til ikke ?
Det er ikke alle der lige har stuen fuld af maskiner - heller ikke selv
om de bruger Linux. Og måske der endda er folk der vælger at gå væk fra
Linux (også selvom de er en del af det sunde udviklingsmiljø) fordi der er
ting de ikke har adgang til. Idag er det måske - hvad er det imorgen ?

Det er et _generelt_ problem for _nye_ brugere (udvikler som alm. bruger)
at der er ting man ikke kan som virker ret banale.

Jeg ved ikke _hvad_ vi kan gøre ved det.
Før har vi kunnet se mms-streams ved hjælp af mplayer. Men M$ tillader
næppe at vi bruger mplayer til at hente filer i deres fine DRM system.
Okay - så røg den mulighed.

Så kan vi prøve at starte en biks op der sælger streams i f.eks.
Ogg/Vorbis format. Men der skal vi så lige ud og lave en aftale med de
store pladeselskaber for at få kunder i butikken. Pladeselskaberne har
lige lavet en aftale med M$, så gider de lave en med nogle totalt ukendte
mennesker? Det er da en mulighed, men jeg har ikke lige tiden til at køre
sådan en biks.

Hvad er der så tilbage af muligheder?
Klager til Konkurrence-styrelsen _kunne_ være en mulighed (men så skal vi
nok lige vente til systemet er oppe og køre).

Om 6 måneder er det måske internettet der kræver en specielt klient som M$
har fået eneret på at distribuere.
Og så er vi på den igen ...

Jeg tror det var det Erik mente med:
<citat>
Sidste mand lukker og slukker
</citat>

Og skal vi så ikke prøve at holde os til en generel diskussion der går
længere end til vores egen næse ?

--
Gitte Wange
Email: sslug@sslug

If Microsoft built cars, seats would force everyone to have the same size
butt.