Re: [ITPOLITIK] Linux ubrugeligt - When the music's over...

On Thu, 14 Aug 2003 10:25:20 +0200, Hans Schou wrote:

> Jeg er enig med Erik her.
>
> Der er nogen der bruger en masse tid på at udvikle spil til Linux,
> hvilket i mine øjne er fuldstændig ligegyldigt. Men jeg ved at der
> mange der spørger efter det, og tager det derfor alvorligt.
>
> Om man kan spille MP3 på Linux er heller ikke særligt relevant for
> mig, bare jeg kan konvertere dem. Grundet patenter er dette et
> problem.
>
> Disse ting og mange andre gør at Linux - generelt set - er et mindre
> brugbart system end Microsoft Windows. Før troede jeg at det kun var
> [...]

Lige præcis !

_Vi_ er ligeglade med om Linux er en mindre brugbart system end Windows -
for der var jo en grund til at vi skiftede fra Windows -> Linux! (Andre
grunde end idealistiske!)

Men fru Schou, BabyTux, min mor og (måske vigtigst) min arbejdsgiver(!) er
_ikke_ ligeglade!!! (*Gyyys* - tænk hvis ErikL tvang mig til at skifte til
Windows på arbejdet fordi jeg ikke kunne teste de ting vi laver?)
Og hvis min søn ikke kan høre Kaj & Andrea og spille Byggemand Bob på sin
maskine - så går han da bare over på farmands computer i stedet for der er
der jo ingen problemer!
Og min mor? Hun vil uden problemer kunne skifte til Linux da alle de
programmer hun bruger, findes til Linux i overflod! Men hun kan ikke
skifte hvis det betyder at hun ikke længere kan høre Elton John mens hun
lægger kabale!

Hvis vi er lidt effektive og _samarbejder_ kan vi måske ligefrem ty til
genmæle og få en PM ud imorgen ?

--
Gitte Wange
Email: sslug@sslug

Microsoft should switch to the vacuum cleaner business where people actually
want products that suck.