On Thu, 14 Aug 2003 11:17:05 +0200, sslug@sslug wrote:

>Det samme som kopibeskyttede cder og dvder.

Hvor den danske minister står helt alene i sin fortolkning af loven...

Og lovens tekst siger altså, at du ikke må.

>Jo, Jvf. vores kulturministers betænkning må man gerne omgå den
>effektive kopibeskyttelse så længe det er ens eneste mulighed for at
>lytte til / se værket.

Ministerens sagde også, at i sidste ende må en dommer afgøre dette -
det har ingen dommer endnu gjort, og personligt mener jeg ikke
ministerens fortolkning stemmer overens med lovens tekst eller
Infosoc, hvorfor jeg mener en dommer er tvunget til at dømme
anderledes end ministeren tror.

Hvis ministerens fortolkning skal være gældende, så skal Infosoc først
laves om i EU.

Ellers har vi implementeret Infosoc forkert, i  forhold til resten af
EU, og vil blive pålagt at ændre implementeringen.

Så det er en værdiløs sutteklud ministeren kastede i hovedet på os
sidste år, med sine udtalelser om Linux og DVD-afspilning...

>Det er først et problem når microsoft begynder at kryptere deres værker,
>og kræver at man skal koble op mod en server for at få nøglen.

Øhm... har du læst betingelserne for at bruge MS's seneste
MediaPlayer,den der kan afspille de DRM-beskyttede formater ?

De forlanger ikke bare, at du kobler op mod deres server, nej, de
forlanger at du giver dem ret til, at afinstallere data og programmer
på din PC, hvis de eller deres partnere finder det hensigtsmæssigt...

>Men den
>tid den sorg, og EU har heldigvis neglene boret godt ned i struben på ms
>(ønsketænkning).

Se ovenfor... jeg har endnu ikke hørt EU sige, at MS's
licensbetingelser ikke er juridisk gældende i EU.

Der er tvivl om hvorvidt de er gyldige eller ej, og Forbrugerrådet
herhjemme mener ikke de er - men du ved det ikke, og indtil en
forurettet bruger tager sagen op ved en domstol, så er det deres
betingelser der gælder.

Hilsen,
Erik L.