Re: [ITPOLITIK] kun i386 - When the music's over...

On Thu, 14 Aug 2003 11:28:45 +0200, sslug@sslug wrote:

>Ja, det er jo så op til vores kulturminister :)

Ja - bør SSLUG ikke afkræve ham et svar ?

"Må Linux-brugere omgå MS's DRM ?"

Meget interessant spørgsmål  at få svar på, synes jeg... og rimelig
enkelt at stille, men nok ikke så nemt at besvare ;-)

Hvis Linux-brugere må omgå MS's DRM, betyder det så, at man må lave
programmer der kan omgå MS's DRM ? Må man udveksle disse programmer
med andre brugere, der mangler det ?

Hvis ikke man må det sidste, så giver det jo ikke rigtig mening. Hvis
den enkelte Linux-bruger skal sidde bag nedrullede gardiner, og
programmere sine egne afspillere, uden at få hjælp fra andre, er det
så en reel mulighed ?

Er det en reel mulighed, for andre Linux-brugere end dem, der
alligevel er ligeglade med film og musik, og synes det er latterligt
at bruge ens PC til afvikling af underholdningsindhold ?

Med andre ord: Er det en reel mulighed, for de (kommende)
Linux-brugere, der har behovet og ikke selv kan løse det, fordi de
ikke selv kan programmere ?

Hilsen,
Erik L