On Thu, Aug 14, 2003 at 01:24:31PM +0200, Erik Lange wrote:
> On Thu, 14 Aug 2003 13:11:49 +0200, sslug@sslug wrote:
> Så budskabet til nye potentielle Linux-brugere fra dig er, at de skal
> bryde loven, indtil den bliver lavet om... hvis ikke de vil være
> lovbrydere, skal de blive ved med at bruge MS.

Det er ikke mit budskab, det er EU's, men ja.

> Man bliver altså nærmest per definition lovbryder, hvis man vil bruge
> sin Linux-PC som andre bruger deres Win-dåser.
> Er det et særlig godt budskab, og tror du at det vil hjælpe med at
> udbrede Linux blandt andre end nørder ?

Jeg tror ærligt talt at folk er lidt ligeglade så længe det er lettere
for dém. Men jo, der er et problem med lovgivningen, nemlig at den
støtter at microsoft misbruger deres monopol til at tryne alternative
operativsystemer.

> Mener du stadig ikke, at Linux som platform (ikke porgrammørerne, der
> alligevel synes multimedia er latterligt) har et problem ?

Jeg programmerer, jeg synes multimedia er fint. Det gør min bror også,
samt en del andre mennesker jeg kender inden for "scenen". Jo, linux har
juridisk set et problem, men for mig trives systemet glimrende. Men jeg
mener nu stadigvæk at det er et spørgsmål om at få microsoft til at
sætte sig ned.

--
// Mark Gjøl
Is it better to abide by the rules until they're changed or help speed the change by breaking them?