Erik Lange wrote:
..

> Hvor den danske minister står helt alene i sin fortolkning af loven...

Han står ikke alene. Jeg mener fx også at jeg må bryde spærringer til brug
for personlig tilegnelse.

> Og lovens tekst siger altså, at du ikke må.

Nej, det gør den ikke.
> Ministerens sagde også, at i sidste ende må en dommer afgøre dette -
> det har ingen dommer endnu gjort, og personligt mener jeg ikke
> ministerens fortolkning stemmer overens med lovens tekst eller
> Infosoc, hvorfor jeg mener en dommer er tvunget til at dømme
> anderledes end ministeren tror.
>
> Hvis ministerens fortolkning skal være gældende, så skal Infosoc først
> laves om i EU.

Infosoc er ikke dansk lov.

> Ellers har vi implementeret Infosoc forkert, i  forhold til resten af
> EU, og vil blive pålagt at ændre implementeringen.

Jeg tror ikke at EU vil pålægge os mere lige med det første.

> Så det er en værdiløs sutteklud ministeren kastede i hovedet på os
> sidste år, med sine udtalelser om Linux og DVD-afspilning...

Ikke værdiløs, men det ville være godt med en slags afklaring. Det får vi
kun ved at udnytte den ret, ministeren siger vi har.

> Øhm... har du læst betingelserne for at bruge MS's seneste
> MediaPlayer,den der kan afspille de DRM-beskyttede formater ?

Jeg tror ikke,at der er mange her, der er interesserede i betingelserne for
MS-produkter.

> De forlanger ikke bare, at du kobler op mod deres server, nej, de
> forlanger at du giver dem ret til, at afinstallere data og programmer
> på din PC, hvis de eller deres partnere finder det hensigtsmæssigt...

Det er en sag mellem dem og deres kunder.

> Se ovenfor... jeg har endnu ikke hørt EU sige, at MS's
> licensbetingelser ikke er juridisk gældende i EU.

Eller hørt dem sige at de er gyldige?

> Der er tvivl om hvorvidt de er gyldige eller ej, og Forbrugerrådet
> herhjemme mener ikke de er - men du ved det ikke, og indtil en
> forurettet bruger tager sagen op ved en domstol, så er det deres
> betingelser der gælder.

I skylder mig alle sammen 100 kr for at læse dette indlæg, I alt fald indtil
I har bevist det modsatte i en retssal.

Der var folk her på listerne, der påstod at det ville være slut med at se DR
på Linux  efter at de skiftede til MS Media 9, eller hvad det nu hedder.
Det ville være umulig og ulovligt.

Men nu ser jeg altså TV-avisen med Xine.
Lad os se om nogen kommer efter mig.

--
Niels