On 14 Aug 2003 14:52:16 +0200, ehj <sslug@sslug> wrote:

>Det er mulig att dette skal vare sslugs holdning. Civil olydnad (hvis
>det nu er det) er ikke et problem for meg hvis jag har gode argumenter
>for det.

Tjah... når man læser Niels' indlæg, så lyder det jo som om, at
ministeren næsten selv har opfordret til civil ulydighed, og givet den
sin velsignelse, hvorfor det ikke er at betragte som civil ulydighed.

Jeg tvler på, at ministeren er enig i denne betragtning og mener det
er den rigtige løsning...

Hvad mener SSLUG er den rigtige løsning ?

Digital Forbruger Danmark mener, at enhver form for kopiering og/eller
omformatering af et erhvervet værk, der foretages i forbindelse med
personlig tilegenelse for øje, er og fortsat bør være lovlig iht. §12
i ophavsretsloven (dataprogrammer undtaget), og at denne undtagelse
fra eneretten ikke må overtrumfes af juridisk beskyttelse af tekniske
foranstaltninger.

Selvom Niels måske mener, at det er det ministeren mener, så har
ministeren ikke sagt dette. Og hvis man spørger ministeren om det er
det han mener, har han hidtil sagt nej.

Ministeren har sagt, at man må omgå CSS for at se DVD under Linux -
men han rodede sig ud i en underlig forklaring med, at CSS ikke er en
"rigtig" teknisk foranstaltning, så derfor var det et helt specielt
tilfælde. Dels tager ministeren fejl på dette punkt, og dels vil det
samme ikke gøre sig gældende, når vi taler om MS-DRM, somm
uomtvisteligt er en teknisk foranstaltning, der er retsligt beskyttet
af §75c.

Hilsen,
Erik L.