Re: [ITPOLITIK] Linux ubrugeligt - When the music's over...

On Thu, 14 Aug 2003 14:59:48 +0200, Niels Elgaard Larsen
<sslug@sslug> wrote:

>Det synes jeg bestemt ikke er et eksempel til efterfølgelse.
>Aftalelicenser betyder bare mere tvang og bureaukrati.

Nej, det betyder mindre buraukrati, når du kun skal indhente
tilladelse et sted.

Men nu går du jo heller ikke ind for at man skal respektere
ophavsretten, så jeg må forstå dit synspunkt sådan,at du mener det
giver mindre buraukrati, hvis man helt droppede at respektere
rettighedshavernes ophavsret.

>Så hellere lade MS sælge noget musik.

Ja - som Dilbert engang sagde: Hvorfor afleverer vi ikke bare alle
vores penge til Microsoft og dropper denne her diskussion...

>Men måske Apple bliver til at tale med. Hvis de skal konkurrere med MS og
>kan få fordoblet deres brugerskare med iTunes til Linux (og Europa)?

De har åbenbart problemer med at få rettighederne - ser ud til at
nogle andre har købt dem... så længe rettighedshaverne selv kan
bestemme hvem de vil sælge til, så kan køber jo sige vedkommende kun
vil købe, hvis der ikke sælges til andre - så vil køber til gengæld
godt betale en rigtig god pris, for køber ønsker ikke at tjene penge
på at sælge musikken, men på at sælge programmer der skal afspille
musik...

Så på denne måde monopoliseres distributionsmarkedet, så længe der
ikke er mulighed for kollektiv rettighedsforvaltning på området.

Men du er jo ligeglad - du bryder bare loven, hvis du synes den er
urimelig... det gør min mor ikke - så Linux er nok ikke noget for
hende. Eller mig, for den sags skyld.

Hilsen,
Erik L