Re: [ITPOLITIK] MS musik og infosoc.

Niels Elgaard Larsen <sslug@sslug> writes:

> NETMUSIK
>
> Ja, hvis/når Linuxbrugere bliver udelukket fra de nye online musikkøb og
> hvis disse bliver en success, er det et skidt ting for udbredelsen af Linux
> (i alt fald på private desktops). Men det er ikke slut for Linux og Open
> Source. Vi har klaret os uden kommercielle spil, uden databaser, uden
> rigtig tekstbehandling, uden Java osv. uden at det betød slutningen for
> Linux.

Smukt. (Hele NETMUSIK-afsnittet, faktisk)

> Aftalelicenser og flere love og regler tror jeg ikke på. Hvis

Politisk set er jeg enig, men det er absolut ikke en diskussion der er
bare nogenlunde relevant i sslug-sammenhæng, ud over at påpege at
båndkopiafgifterne *også* betales af os.

Aftalelicenser på musikmarkedet eller ej er noget vi må forholde os
til uden at mene noget direkt om, hvis denne diskussion skal udmunde i
en officiel udmelding fra sslug.

--
 Peter Makholm     |                                 Wisdom has two parts:
 sslug@sslug |                           1) having a lot to say, and