Re: [ITPOLITIK] MS musik og infosoc.

>>>>> "madsdyd" == madsdyd  <sslug@sslug> writes:

madsdyd> On Fri, 15 Aug 2003, Niels Elgaard Larsen wrote:
> [...]

madsdyd> Det var sgu lidt af en roman fra dig, Niels.

madsdyd> Imod dette kan man argumentere at folk generelt stiller større og større
madsdyd> krav til deres platform. F.eks. var det ret ligemeget om man kunne
madsdyd> afspille mp3 før ca. 1996. Idag er det oplagt at det skal man kunne.

madsdyd> Jeg har ikke kørt andet end Linux siden 1997. Jeg overvejer nu at få mig
madsdyd> en Windows licens, fordi jeg gerne vil have at min 3'årige søn skal kunne
madsdyd> spille børnespil (og jeg har bare ikke haft nogen succes med Wine).

Hvis der ikke er nok spil på happypenguin.org, er jeg sikkert på at du er mand
for at lave et par nye projekter.

madsdyd> Når
madsdyd> han bliver større, vil han helt sikkert gerne have at hjemmesider, mv,
madsdyd> virker rigtigt og at han kan se det DRM og andet snask der bliver lagt
madsdyd> på folks sider.

Hvem ved hvordan det ser ud til den tid.
Måske er der mere åben musik.
Eller måske kan man kun høre DRM musik og spille DRM spil på dedikerede DRM
boxe (PS5) og så kan det være ligemeget om de kører linux.

madsdyd> Jeg vil også gerne have at han bliver en Linux bruger. Men, hvis alt det
madsdyd> sjove foregår under Windows, så er det en kamp op af bakke.

Jeg synes ikke, at det sjove foregår under Windows. Jeg synes fx ikke  DRM
musik er særlig sjovt.
Men det er vel en smagssag. Lad os bare håbe at din søn ikke overtager den
smag :-)
Det er vel et spørgsmål om det er dig eller MTV, der opdrager ham.

--
   Niels Elgaard Larsen
   email: sslug@sslug   <URL:http://www.agol.dk/elgaard>